Главная страница 1
Тема: We like sports, we do sports. 4а класс. Учитель Зайцева Н.В.

Цели урока:

1) повторение лексического материала по теме ‘Спорт’, грамматического материала (модальный глагол Can )

2) обучение навыкам монологической и диалогической речи.

Оборудование: кассета, магнитофон, рисунки , игрушка кот, мяч, куклы, маски для физкультминутки.



Ход урока:

  1. Организационный момент. Приветствие.

  2. Сообщение темы и целей урока.

The topic of our lesson is sport. Today at the lesson we’ll revise the words and phrases on the topic “ Sport ”, read the dialogues and learn to speak on the topic “ Sport ’.

  1. Речевая разминка.

Начнем наше путешествие в мир спорта с песни. Let’s sing a song “ A super cat ”.

Do you know him?- P,P,P: Yes, we do

What’s his name? – P1: His name is Pafnutiy.

Can he sing? – P2: Yes, he can.

Can he walk? – P3: Yes, he can

Can he watch TV?- P4: Yes, he can

Can he play with us?- P5: Yes, he can

Can he do many things?- P6: Yes, he can

Can he play computer games? P7: -No, he can’t

Can he sit on your bed ?- P8: No, he can’t

This song is about you, Pafnutiy!
P,P,P- исполнение песни:

My cat can sing

My cat can walk

My cat can watch TV

My can do so many things

And it can play with me

My can’t play computer games

And can’t sit on my bed

But all in all

But all in all

It is a super cat


  1. Основной этап.

Пафнутий нам хочет кое-что сказать. Он просит нас спеть еще раз. Давайте пообещаем ему это сделать, если останется время, а сейчас давайте покажем Пафнутию, что мы тоже кое-что умеем.

Я бросаю мяч и называю действие по-русски. Если вы умеете это делать, то говорите по-английски, что умеете это делать, а если не умеете, то говорите, что не умеете.


играть в футбол ( Настя ): I can play football

играть в волейбол (Кирилл ): I can’t play volleyball, etc.

играть в баскетбол

играть в теннис

играть в настольный теннис

играть в бейсбол

играть в бадминтон

танцевать на льду

кататься на коньках

играть в хоккей

кататься на лыжах

играть в снежки

лепить снеговика

кататься на санках

кататься на скейтборде
Скоро школьный год закончится. Наступят каникулы. Вы, конечно, будете отдыхать, играть. Давайте прочтем стихотворение об этом.

( работа в хоре)

School is over. We can play

We can play the whole day

Basketball and volleyball

And the boys can play football.


Thank you, children! Now answer my question, please.

Where can you do sports?

( P1 ): on the sports ground

( P2 ): at the stadium

( P3): in the swimming pool

( P4): in the gym

( P5): on the skating rink
Now open your books at p.94, ex.7

Name the first sound

[ei ]

Repeat after me- play, game



Read the words with the sound [ei ] to yourself or in a low voice. Time is up. ( Лера), read the words, everybody follows in your books.

Name the next sound [ ]…

(Работа с остальными звуками проводится по аналогии).

Find ex.8, p.95. Let’s make friends with Ted and Nick. Назовите мне ,пожалуйста, их полные имена.

( P1): Ted- Theodore

(P2): Nick- Nickolas.




  1. Look through the dialogue and tell me what what they are talking about.

P: They are talking about games.



  1. Look through the dialogue one more time and tell me what games Russian children play and what games American children play.

P: American children like to play basketball and tennis, football, table tennis, badminton, baseball, American football.

P: Russian children like to play football, volleyball, tennis, table tennis, badminton.




  1. Nick is a Russian boy. What does he say about Russian boys and girls? What games do they play?

P: Russian boys like to play football very much and Russian girls like to play volleyball. P:Russian girls don’t like to play football.

P:In Russia girls like to play tennis, table tennis and badminton.




  1. Ted is an American boy. . What does he say about American boys and girls? What games do they play?

P: Boys and girls in America like to play basketball and tennis.

P: In America girls like to play football, tennis, table tennis and badminton.

P: American boys like to play baseball and American football.




  1. Now translate some sentences: I don’t think they do.

And in America they do

Of course, they do

What about Russian boys and girls?


  1. Let’s read the dialogue.

( Кирилл), read for Ted

( Саша), read for Nick.




  1. Look at the blackboard. Answer my questions:

What games do Russian boys like to play?

What games do Russian girls like to play?

What games don’t Russian girls like to play?


What games do American boys and girls like to play?

What games do American girls like to play?

What games do American boys like to play?




  1. Use the pictures and tell me everything you can about sports Russian children do. ( P1,P2, P3 говорят по предложению, глядя на картинки)

Use the pictures and tell me everything you can about sports American children do.( P1, P2, P3 говорят по предложению, глядя на картинки).

  1. Who wants to tell me the whole story?

P1 ( весь рассказ).

P2 ( весь рассказ).


2 (весь рассказ ).

  1. Перепишите схемы в тетрадь.

  1. Объяснение домашнего задания: подготовить устное сообщение по теме “ Спорт в Америке и России ”, используя ключевые слова.




  1. Физкультминутка:Are you tired ? Let’s do some exercises. Who wants to be a bunny? Who wants to be a chubby little snowman?

A chubby little snowman,

( Hold hands out to demonstrate “ chubby”.)

Had a carrot nose.

( point to nose.)

Along came a bunny,

( Hop like a bunny.)

And what do you suppose?

( Shrug shoulders; hold out hands, as if to question.)

That hungry little bunny,

( Rub stomach.)

Looking for his lunch.

( Hold hands above eyes, as if searching for something.)

Ate that snowman’s carrot nose,

( Pretend to eat.)

Nibble, nibble, crunch!!


Let’s do some exercises for our eyes.

Look left, look right, look up, look down

Look around. Look at your nose, look at that rose.

Close your eyes. Open. Wink. Smile.



  1. Продолжение работы

Let’s listen to the dialogue.(◘ 29) between Bob and Bill Назовите мне ,пожалуйста, их полные имена.

P1: Bob - Robert

P2: Bill - William

And answer the questions: What is it about?

What are they talking about?

P,P: They are talking about games.

Open your books at p.74. Before we read the dialogue, let’s look at the bottom of the page and read new words.

( Olya),read the words and its translation

( Kolya), next expression.

Find these expressions in the dialogue and get ready to read them out.

( Petya), read, please. Translate the sentence

( Vanya), read for Bob, (Vitya), read for Bill.


Проверим, насколько хорошая у вас память. Close your books.

Первая фраза? Р1: Hi, Bill

Tape recorder: Hi, Bill

All together: Hi, Bill

The next phrase: Hi

Повторите первую и вторую фразу. ( таким образом дети заучивают весь диалог).

-Дети повторяют слова диалога, глядя на учителя манипулирующего куклами.

-в парах повторяют диалог

-у доски желающие ( 2 пары)

А теперь давайте по цепочке задавать друг другу вопросы, чтобы узнать умеете ли вы, ваша мама, папа, бабушка, дедушка, тетя, дядя делать что-либо?

I start. –Can your mother play tennis?

-Yes, she can, etc.



  1. Подведение итогов урока и выставление оценок: We have revised the words

To sum up your work I want to give you the following marks…

Our lesson is over. Let’s say goodbye to each other.

Raise your head

Jump up high

Wave your hand

And say good bye.









Смотрите также:
We like sports, we do sports. 4а класс. Учитель Зайцева Н. В
36.56kb.
1 стр.
Конспект урока литературы в 11 классе Учитель Зайцева Л. И. Тема урока: серебряный век русской поэзии Тип урока: урок-объяснение, урок-презентация
138.65kb.
1 стр.
Реформы Петра Великого
123.79kb.
1 стр.
Тема: Концепт учитель в языковой картине мира. Класс
86.9kb.
1 стр.
Ярковский район Урок технологии 5 класс Тема Горячие напитки Учитель технологии: Новикова Наталия Владимировна Староалександровка 2011
152.69kb.
1 стр.
Диплом I степени: Жаркова Алена, моу №82, Зв класс, учитель Захарова св. Диплом II степени
191.16kb.
1 стр.
Урока Дата проведения: 04. 12. 07. Предмет: Химия Класс: 10 класс Учитель: Зяблова Ольга Васильевна Тема урока: Алканы: состав, строение, изомерия, номенклатура
24.09kb.
1 стр.
По литературе Классы: 8А, б класс Учитель
593.14kb.
4 стр.
Книга для учителя Предисловие 5 класс 6 класс 7 класс 8 класс 9 класс
2355.7kb.
15 стр.
Рабочая программа по музыке на 2011/2012 учебный год 1 класс Учитель : Бурцева Л. В
343.28kb.
1 стр.
Для практики роботи з тестовими завданнями пропонуємо зразки із посібника «Тестовий зошит»
432.05kb.
3 стр.
Проблема поиска корней многочленов Сулейманова Диляра, 11 класс Зарипова Р. М. учитель математики I квалификационной категории
230.92kb.
1 стр.